Home again

Hej gullungar! Nu är jag hemma igen och jag känner verkligen ångest över detta. All stress och sådant är redan tillbaka och jag har inte ens vart i skolan än. Fan att tiden skulle gå så fort på Öland!

Idag gick vi upp tidigt, eftersom vi ville hinna med så mycket som möjligt innan vi skulle hem. Jag duschade direkt och sedan blev det frukost. Nybakta frallor även denna morgon såklart. Blir alltid det till frukost när vi är på Öland. Efter frukosten fixade vi oss och sedan började päronen städa stugan och Emil och Lena sin stuga.

Så då gick jag ut. Gick först ett varv på vår camping och sedan gick jag över till granncampingen. Nere vid vattnet där har dom en lång brygga, så där gick jag och satte mig. Satt där en lång stund och bara njöt och lyssna på musik. Jag njöt av ensamheten för en gångs skull.

Efter ett tag gick jag tillbaka till stugan och då fick jag med päronen ut på en promenad. Vid 14.00 tiden lämnade vi Köpingsvik och åkte längre ner på ön. Först stannade vi och gick in på ett museum, galet tråkigt vill jag lova. Sedan åkte vi vidare ner till Ottenby och där har dom Ölands andra fyr.

Långe Jan heter den och den har fler trappsteg än den vi var uppe i igår. Emil, Lena och jag bestämde oss för att gå upp i denna också även fast Emil och jag höll på att dö igår när vi gick upp i långe Erik. Där uppe blåste det sjukt mycket. Man kunde nästan lägga sig i luften och så höll vinden uppe en. Efter en stund gick vi ner igen och då åkte vi iväg för att leta matställe.

Stannade på en pizzeria och käkade. Ölands kebab är det värsta som finns! Jag tog en kebabrulle och det var i princip bara kebab och bröd. Knappt någon sås eller sallad. Mådde sjukt illa efter att ha ätit den. Dumt av mig att beställa kebabrulle när jag vet hur sjukt äcklig kebaben på Öland är. Usch!

Solen sken och det var gör varmt så vi ville verkligen inte åka hem. Men tyvärr så var vi ju tvugna eftersom det är skola och jobb imorgon igen. Så vid 18.30 åkte vi över Ölandsbron på väg hem. I bilen var jag tvungen att göra lite läxor eftersom jag inte gjort något alls under tiden vi vart borta. Men mestadels av tiden gick nog åt till att sova och sitta och sjunga för att inte somna. Stannade i Vetlanda också där de andra tog en glass var. Jag äter inte glass så jag gick bara ut och sträckte på benen.

Nicklas ringde när vi nästan var hemma och det gjorde mig galet glad. Trodde nästan han glömt bort mig under tiden vi vart borta. Men eftersom vi snart var hemma så bestämde vi att vi skulle snacka när jag kom hem istället. Kom hem vid 23.30 och då ringde Nicklas dirr. Så satt och pratade med honom en ganska lång stund. Har faktiskt saknat hans röst. Vi har inte snackat sen i Onsdags så det var riktigt härligt att få höra hans röst igen.

Dessa fem dagar på Öland har vart helt underbara. Jag behövde verkligen ett litet break från allt här hemma. Skolan stressar upp mig till tusen, och allt har ju varit lite jobbigt de senaste. Synd bara att tiden på Öland gick så fort. Nu dröjer det en hel månad tills jag äntligen får stå med fötterna nere på stranden igen, längtar som fan!

Har tagit närma 700 bilder så tänkte att jag skulle lägga upp bilderna i olika delar. Givetvis tänker jag inte lägga upp alla, men några. Så det får nog bli i ett par inlägg i olika delar då alltså. Blir även ett inlägg med veckans outfit's jag haft. Har ju lovat dagens outfit varje dag. Så det håller jag fast vid!

Vill redan tillbaka till Öland. Vafan bor jag i Ardala för? Jag är född för att bo vid vattnet!

Ta mig tillbaka!


/ Amalaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0