Hiss/Diss

Sett att väldigt många har hiss/diss lista på sina bloggar. Så jag faller för grupptrycket och börjar med det jag också. Lägger upp den lite då och då. När jag har något jag vill hissa eller dissa helt enkelt.



Χ. Alla boys som får en att känna sig speciell i onödan
Åh vad trött jag blir på killar som bara leker runt. Som bara struntar i att vi tjejer faktiskt också har känslor. Vad är det för mening med att hålla på med en tjej, få henne att känna sig speicell och sen skriva med tusen andra brudar. Det är bara så omoget och känslokallt. Speciellt när man skriver med de andra tusen brudarna öppet på facebook, bilddagboken och liknande sidor. Bruden som killen har fått känna sig speciell blir verkligen ledsen när den ser detta. Förstår inte killar sånt?

X. Skolan
Jag mår illa bara jag hör ordet skola nu, jag är så himla trött på den så det är sjukt. I 9an snackade jag hela tiden om att jag var skoltrött men det är inget emot vad jag är nu. Första året på gymnasiet har vart den jobbigaste tiden i mitt liv tror jag. Jag vill bara ha sommarlov nu!

X. Blåsten
Okej, blåsten suger verkligen sten hårt. Solen har lyst nästan hela dagen och när man tittar ut ser det gör varmt ut. Men när man går ut håller man på att blåsa bort och det är gör kallt. Vi vill inte ha höstväder nu när sommarlovet snart är här. Sol och värme är vad vi vill ha!



Killar som bloggar
Jag tycker verkligen att det är så himla coolt med killar som bloggar. Det här med blogg och dagbok har väl alltid varit mer av en tjejgrej än en killgrej? Men nu ser man ju faktiskt riktigt många killar här ute i bloggvärlden och det tycker jag är bra! Det är superkul att läsa en killes blogg och se vad som skiljer sig på hans tänkande och en tjejs. Killar brukar inte våga göra såna grejer som är lite seriösare för de är så rädda om vad kompisarna ska tycka. Så jag tycker verkligen de killar som bloggar är gör tuffa!

Naturgodis
Finns det något godare? Jag har verkligen blivit beroende av detta! Äter inte godis, chips, kakor, tårta osv. Så på lördagskvällarna när famijen eller kompisar käkar godis, chips och ostbågar kan jag istället sitta och mumsa på mitt naturgodis. Det godaste är helt klart torkade jordgubbar. Har ni inte testat det bör ni göra det, för det är verkligen kanon gott. PLUS, att det är nyttigt. Kan det bli mycket bättre än så?

Ex som klarar av att vara kompis efter ett break up
Jag förstår inte grejen med att vara osams och sur på sitt ex efter man gjort slut. Visst, det beror väl lite på anledningarna till varför det tog slut. Tog det slut pga att någon var otrogen är det kanske inte så kul att fortsätta hålla kontaken. Men tar det slut enbart pga att känslor förvandlades till kompiskänslor eller liknande förstår inte jag varför man ska vara sura på varandra och inte snacka. Man behöver ju inte umgås och snacka lika ofta som när man var tillsammans. Men lite kontakt kan man väl ändå ha? Jag har kontakt med de flesta av mina ex fortfarande och det tycker jag är bra. För en person man vart tillsammans med har man antagligen genomgått ganska mycket med och den har förhoppningsvis haft största platsen i ens liv under perioden man vart tillsammans. Vill man inte ha kontakt med den personen som fått en bit av ens hjärta? Jo, det tror jag nog man vill. Vissa är bara för stolta för att erkänna det.

/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Mathilda

håller med dig om din lista:)

2009-05-27 @ 21:30:19
Postat av: anna

Hur ond är du? :)





http://testportalen.se/ondtest.php

2009-05-28 @ 12:09:49
URL: http://nets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0