Folk med fördomar

Usch vad irriterad jag blir på folk som har så förutfattade meningar om folk. Man känner inte en person för att andra folk berättar hur den är. Det ALLA snackar om är oftast inte ens sant. Plus att det är väl bättre att skaffa en egen uppfattning av en person istället för att lyssna på andra?

Jag blir så jävla arg när folk säger att jag är en player eller slampa. Det är INTE okej att kalla folk sånt när dom inte vet något om vad personen i fråga vart med om. Bara för att jag haft en del killar gör inte det mig till en slampa. Men vi tjejer måste stå ut med att bli kallade sånt. Det hör liksom till. Alla tjejer blir kallade det, det bara är så. Men killar får svina runt hur fan dom vill utan att bli kallade något. Livet är så orättvist.

Ingen förutom mina närmaste vänner vet vad jag verkligen vart med om. Och det är ingen dans på roser direkt. Jag har haft hur otur som helst med mina killar, bara träffat svin all the time. Så som dom behandlat mig ska man inte acceptera att bli behandlad.
 
Jag går inte precis omkring och skryter om vad de gjort mot mig osv. Så därför vet ingen och då ska dom hitta på egna historier. Jag lovar er att det finns en JÄVLIGT bra anledning till varför jag gjort slut me de killar jag gjort slut med. Inget förhållande jag gjort slut på har vart pga att jag bara tappat känslor är liknande.

Alla jag har gjort slut på har vart pga att jag mått dåligt, att killarna behandlat mig illa. En kille ska få en att må bra! Inte dåligt. Och man ska inte få sämre självförtroende när man är i ett förhållande, man ska få bättre. Hur kul tror ni det är när man får reda på att sin pojkvän vart otrogen? Ska man bara acceptera det, förlåta och fortsätta med förhållandet då? Hell no!

Jag vill känna mig speciell för min pojkvän och inte dela honom med en massa andra brudar. Jag vill vara den enda. Känna mig speciell och omtyckt.

Bara för att man sover med en kille behöver man VERKLIGEN inte ha sex. Det går att sova med någon av det andra könet utan att ens röra varandra. Jag blir så sjukt irriterad när folk tror för mycket. Sluta tro så jävla mycket och ta reda på sanningen istället!

Jag blir ledsen och arg på en och samma gång. Är väl bättre att lära känna en person först och skaffa en egen uppfattning än att lyssna på rykten? För de rykten en person har är oftast inte sant. Det börjar med att någon berättar saningen för en annan person, den för sedan sanningen vidare till en annan.

Men brer då på med lite lögner. Den andra personen som får höra det berättar det vidare till en annan person och brer på ännu mer lögner. Sen fortsätter det så och sedan är inte en enda grej i historian sann. Är det verkligen okej att hålla på så? Jag tycker verkligen det är så jävla fel!

Hur vore det om folk brydde sig mer om sina egna liv. Jobbade lite med sin egen självkänsla istället för att försöka bryta ner andras. Och lät andra folk sköta sina liv i fred? Allt skulle bli himla mycket enklare då kan jag lova! Bara lite info för er som är dumma nog att inte fatta det.

tänk efter innan ni öppnar käften! morr..


/ Amalaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0