''Blondinbellaordentlig'' eller ''Kissieslarvig''?

Har funderat på en sak. På msn och sådär skriver jag alltid förkortningar på alla ord. Jag skriver aldrig ut orden ordentligt. I bloggen skriver jag alltid ut orden ordentligt för att det ska se lite finare ut. Men vissa skriver ju som de gör på msn även i sin blogg.

Blondinbella skriver på sitt vuxenspråk som ingen förstår sig på. Så jag tycker verkligen att hennes blogg är sjukt tråkigt. Jag läser hellre en text med massa förkortningar, för det känns som om texten blir mindre.

Men sen Kissie, hon skriver förkortningar på de flesta orden. Och de tycker i alla fall JAG blir roligare att läsa. Men det är kanske olika från person till person?
 
Skulle uppskatta om ni lämnade en liten kommentar om vad ni tycker är bäst.  Förkortningar eller inte? När jag snackar förkortningar är det såna som ''tkr, mkt, hnm, irl, lr osv..''


Suttit och spelat sten, sax, påse på msn med anton. Som vanligt vinner jag.
Han är så himla kaxig i början, men sen är det alltid jag som vinner!

(klicka på bilderna för att se dom större)

/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Mathilda

förkortningar i lagom mängd:)

2009-05-11 @ 22:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0