Värt

När mamma hämtade mig vid bussen förut idag var hon sjukt sur. Thildas mamma hade precis ringt henne och berättat att hon ringt till vår ena mentor och frågat om ledigt nästa onsdag. Vi ska ju till Karlstad på hockey då som jag berättat tidigare. Vår mentor hade blivit jättearg och sagt att vi vetat om göteborgsresan länge och att vi inte fick ledigt för detta, för de ger inte ledigt för nöjen. Thildas mamma hade då sagt att vi inte tänkt på att vi skulle till göteborg just den onsdagen och då hade hon blivit ännu surare. Hon sa även att om det vart en vanlig skoldag hade vi inte behövt ledigt. Men det hjälptes inte, så vi måste med till göteborg och om vi skulle sjukanmäla oss anser dom det som skolk. Inte för att jag tror att det skulle hända men tänk OM någon av oss får maginfluensa just nästa onsdag då och måste vara hemma. Ska vi få ogiltig frånvaro då? De vill att vi tar tåg från göteborg till skövde och sedan buss från skövde till skara. I så fall måste ju skolan stå för biljetterna till det eftersom dom inte bara kan ge oss ledigt. Kommer bli en sjukt dyr dag annars. Förstår inte varför vi inte kan få ledigt, Thilda och jag är två av de få som sköter sig i klassen och går på alla lektioner. Jag har inte en enda % frånvaro denna terminen och sköter mina läxor osv så då borde det väl inte vara så svårt att få ledigt EN dag? Om det inte löser sig på något sätt så får vi väl åka i alla fall och få ogiltig frånvaro, det är väl inte hela världen. Både Thilda och jag har utvecklingsamtal på torsdag så då blir det nog mer pratande om detta. Inte kul när man blir osams med sina mentorer, men är inte detta lite onödigt att starta ett bråk för. Jag menar, det är bara en dag?

Btw så blir det skellefteå som färjestad får möta, de spelar
första matchen mot dom på torsdag. Hade hoppats på frölunda
men men. Gött också att Linköping är ute, bort med skiten bara!


På bild: Thilda&moi

/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Sanna

men snälla ;s fan vad surt då :(

2009-03-17 @ 21:03:55
Postat av: Mathilda

så jävla störda e dom!

2009-03-17 @ 21:21:25
Postat av: Anonym

OMG!

2009-03-17 @ 22:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0