Ibland önskar jag att jag var någon annan

Tänk om man skulle kunna få vakna upp en dag och vara någon helt annan. Någon som var rik, omringad av många vänner som älskade och tyckte om den för den man var. Ha en pojkvän som gjorde allt för att man skulle må bra och en familj som alltid ställde upp. Ha perfekta kroppen och perfekta utseendet.

Jag önskar ibland att jag var någon annan än den jag är. Kanske skulle folk gilla en annan Amelie bättre än denna? Eller så skulle folk tycka mindre om den än denna. Känner mig så otillräckig ibland, och den känslan är sjukt jobbig.

Jag är en väldigt känslig tjej och när folk jag tycker om och bryr mig om gör något dumt eller säger fel saker tar jag verkligen åt mig. Vissa har inte alls den känsligheten hos sig. Men det har jag, fast bara när det är någon jag tycker om eller bryr mig om. Säger någon jag inte känner eller bara vet vem det är något så tar jag inte alls åt mig, för det ligger inte i mitt intresse vad den personen tycker om mig.

Vissa av mina kompisar kan bråka hur mycket som helst med sina pojkvänner/familj/vänner utan att bry sig. Men det kan inte jag, det blir alltid jag som ger mig. Även om jag inte vill vara en sån svag person, jag önskar att jag var stark och kunde säga ifrån när det är något jag tycker är fel. Men det kan jag inte.

Tänk då om jag skulle få vakna upp som en annan person en dag. Att få prova på att vara den där starka tjejen som inte bara kan säga ifrån såna hon inte bryr sig om utan även säga ifrån till de som betyder något. Till de som hon tycker om och som hon älskar.

Ibland önskar jag verkligen att jag var någon annan än den jag är


/ Amalaj


Kommentarer
Postat av: Sanna

Men gumman, du ska inte alls vara någon annan än den du är. Tycker inte folk om dig som du är så kan dom dra åt helvete. I love you babe (L)

2009-03-19 @ 18:31:31
Postat av: Mathilda

jag vill ha amelie som hon är. för hon är bäst oh underbarast!

da capro doris! eller hur det är du säger till mig:$

älskar dig!

2009-03-19 @ 20:25:39
Postat av: Anonym

Du ska inte ändra på dig sötnos!

2009-03-19 @ 21:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0