Färjestad- Skellefteå

Dagen var verkligen en av de bästa och lyckligaste dagarna i mitt liv.

Resan dit gick ovanligt fort tycker jag, var nog sällskapet som gjorde det. Kom fram runt 17.00 tiden och då fika de andra lite och jag satt kvar i bilen och värmde mig.

17.30 öppna dom arenan och då gick vi in, Thilda och jag gick direkt till fbk shopen. Jag köpte en match tröja och en flagga, var rea i butiken och då får man ju passa på. Thilda hejar på djurgården så hon köpte inget.

Utanför fbk shopen satt några tjejer med målar färg och de fråga mig om jag ville att de skulle måla något i mitt ansikte. Det fick bli ett hjärta på höger kind med färjestads färger.

När matchen väl drog igång var färjestad helt borta. Passade fel spelare hela tiden och var i helt fel ände. Skellefteå lyckades göra 2-0 i första perioden och jag var helt hysterisk. Jonas hade hållt nollan så länge att han slått rekord och så släpper han in 2 mål under en period, det händer bara inte.

Andra perioden lyckades färjestad få in sitt första mål och som jag skrek, Thilda fick tinitus sa hon. Tredje perioden fick de in sitt andra mål och det var verkligen lycka! Stämningen i arenan var grym.

Efter de tre perioderna stod de 2-2 så det blev förlängning. Första förlängningen gjorde ingen mål men andra gjorde färjestad mål och det kändes så underbart. De kämpade på så bra i slutet och lyckades ta final platsen, så otroligt härligt! Jag hoppas de får möta frölunda i finalen men det får vi ju se hur det blir.

I början var de alldeles för självsäkra och tänkte att det skulle vinna hur lätt som helst. Men i slutet tog de tag i det och vände på matchen, i förlägningen ägde färjestad verkligen spelet.

Det var min första match jag var på och jag valde verkligen rätt match. Blev en galet grym match med mycket spänning. Det var en sån lycklig känsla att stå där och skrika med massa andra som älskar samma lag som jag. Skrika för samma underbara känsla i magen när de gjorde mål. Stämingen i arenan går verkligen inte förklara, det är obeskrivligt. Det var fullsatt och åh jag vill på match igen! Det var verkligen en av de bästa och lyckligaste dagarna i mitt liv, jag lovar.

Färjestads hejarklack


Jag och Thilda ca en timme innan matchen

Färjestad in my heaaaart

Vi hade grymt bra platser!

Jonaaaaaas


GE MIG ETT F
GE MIG ETT B
GE MIG ETT K
VAD BLIR DET?
GUUUUULD!

/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Peter

GULDGULDGULDGULDGULD! :D

2009-03-26 @ 15:41:58
Postat av: Sanna

Låter som du hade en bra dag stumpan :)

2009-03-26 @ 15:46:25
Postat av: Mathilda

wohoho det var kul(L)

2009-03-26 @ 15:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0