Min dag på liseberg med pojkarna

Denna dagen var verkligen otroligt bra. Även fast jag hade mensvärk så att jag höll på att dö skrattade jag nästan precis hela tiden. Dessa pojkar är bara så himla bra och otroligt gulliga. Dom brydde sig verkligen om mig och frågade ofta hur jag mådde om det gick bra och om jag behövde värktabletter osv.

Som sagt, kände bara Linus sen innan. Men nu är jag ganska bra kompis med allihop, alltid kul att lära känna nytt folk!

Vi var framme i göteborg vid 10.00 tiden. Vädret var inte alls lika tråkigt där som här hemma. Det var uppehåll men lite mulet. (Men blev sol senare under dagen.) Vi började gå mot liseberg direkt när vi kommit fram till göteborg. Tog en stund att hitta kan jag säga, ingen av oss visste vart man skulle gå. Men vi hittade dit tillslut i alla fall. Vid 11.00 fick vi komma in och då blev det balder direkt.

Efter den fortsatte vi åka massa andra saker. Dom fick mig att åka spinrock och jag trodde seriöst jag skulle dö. Den åker jag aldrig igen, no way! Jag har kommit på att jag är väldigt höjdrädd, har aldrig vart det förut vad jag vet. Men när jag åkte den idag och den var högst upp och man bara satt och titta ner kände jag mig helt yr och spyfärdig. Usch!

Gick gasten efter den och herregud vad lång den har blivit. Trodde aldrig att den skulle ta slut. Skrattade så jag höll på att dö där inne. Jisson skrek som en brud och de andra killarna var också sjukt rädda. Trodde det var jag som var tjejen och skulle vara rädd?
Kom förbi en tjej och skrämde oss och helt plötsligt var Jisson inte rädd längre
Jisson: Hon var snygg! Öh hurru, 073...


Jag trodde seriöst jag skulle kvävas av skratt, så sjukt körd är han. Men han är min bff så jag gillar honom i alla fall! Blev käk på burger king och efter det 3D bio, så himla häftigt! Sedan åkte vi massa saker igen och så spelade vi på massa olika hjul osv och min bff vann en gossedjurs panda. Och gissa vem som fick den? Moi!

Vi har döpt den tillsammans men den får bo hemma hos mig. Shabo Knut Jissinsson heter den och efternamnet är en blandning mellan Jisson och Brolin. Ibland kan jag vara smart känner jag.

Lite efter 18.00 orkade vi inte vara kvar längre, alla var supertrötta så vi drog in till nordstan. Tog en timme att hitta dit, haha så värdelösa. Där åt de andra glass på donken och jag satt mest bara där. Sen drog vi till rese och satt där och vänta på tåget hem.

20.05 gick vårt tåg och nästan hela vägen hem låg jag och Jisson och sov. Fick låna hans axel som huvudkudde snäll som han är. Och pandan hade jag i famnen. Niklas och Linus tog massa kort på mig när jag sov för att föreviga min barnsliga stund. Vaknade flera gånger av att dom försökte ta pandan ifrån mig, sjukt elaka mot Shabo var dom. Kastade honom på marken och grejer.

Väl framme i skövde blev det donken igen och ännu mer glass för killarna. Fick även se slutet av fotbollsmatchen som var på tv ikväll. 22.25 gick vår buss hem till skara och väl framme i skara hämtade mamma och pappa mig.

4/5 toasters på denna dag, kanon kul!
Det gör jag gärna om med er igen. Tack för en helt galet bra dag grabbar.

Här får ni lite utav bilderna från dagen;

Killarna langar posean i väntan på att Lisberg ska öppna

Jisson, Amelie, Mikael, Thomas

A & A som i Andreas och Amelie, BFF!

Sagoslottet är bara ett måste, så är det

Thomas och Jisson i sagoslottet

Amelie och Mikaels händer i sagoslottet

Nicklas var modig och gick först när vi gick gasten

3D graaaaabbar. Från v. Linus, Niklas, Jisson (Andreas), Thomas, Mattias och Mikael

Jisson är schtekaaarN

Linus, jag, Niklas, Jisson, Thomas och Mikael inne i spegelhuset

Thomas, Niklas och Jisson i Coloradon. (Förlåt för bilden Jisson, haha!)

Jisson, Amelie och Mattias i flumeriden. Pose bitch!

Naaaaaw, Jisson och Thomas kramar Lisbergskaninen

I väntan på tåget till Skövde, Thomas, Mikael, Jisson och Mattias

En trött Mikael och Mattias på tåget

Min och Jissons Shabo fick sitta så sött emellan oss på bussen på väg hem
(Jag har pimpat den lite. Som Mattias sa ''Pimp my panda.''


/ Amalaj


Kommentarer
Postat av: Hanna

sv. du ser verkigen ut att ha haft en underbar dag :)

2009-06-07 @ 11:22:21
URL: http://hannaaakesson.blogg.se/
Postat av: Ida Hjortsberg

Åh, va kul med liseberg ;D Vill också dit.. Hehe :P

:D

2009-06-07 @ 15:39:18
URL: http://idahjortsberg.blogg.se/
Postat av: Kadri

Vad roligt ni hade

2009-06-07 @ 17:22:05
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0