Hiss/Diss



X. Regnet
Det finns verkligen inget tråkigare än ett regnigt sommarlov. Jag blir sjukt deppig av tråkigt väder och det tror jag inte att jag är ensam om att bli. Klart att man blir mycket gladare av sol och värme eftersom det blir mycket roligare att vara ute då. Och ute vill man ju absolut vara så mycket möjligt under sitt sommarlov. Bada, sola och grilla är vad jag vill ha på mitt sommarlov. Inte regn!

X. Folk som skryter om hur många ''vänner'' de har
Något jag stör mig otroligt mycket på är de personer som skryter om hur många vänner de har. Vad spelar det för roll hur många man är kompis med, blir man en bättre människa bara för att man har många vänner? Jag tror knappast det. Man har sällan ett 50 tal kompisar, man kan ha många man känner och kanske pratar med om man ses på stan osv. Men jag tror knappast man har så många som man verkligen är vän med på riktigt. Jag har i alla fall hellre få kompisar men att dom är närma än flera halvbra kompisar.

X. Att sakna någon
Yeah, it sucks. Det är en av de värsta känslorna som finns enligt mig. Att sakna någon. Det känns oftast väldigt hopplöst och meningslöst att göra det. Det finns flera olika sätt man kan sakna en person på och alla är lika hemska. Nästan i alla fall. Man kan sakna en person som dött, en person man blivit osams med och därför aldrig kommer få träffa igen, en person man träffat någon gång men som inte bor på samma ställe som en själv. Eller så kan man bara sakna någon som inte alls skulle vara omöjligt att få träffa igen. En person som det bara är meningslöst att sakna ''för att''. Ja, det suger verkligen.



Nagellack
Ser så himla mycket roligare ut med ett par målade naglar än omålade. Tycker ni inte? Favorit färgen på naglar är helt klart rött. Men man får tänka på att naglarnas färg ska matcha med färgerna på de kläder man brukar använda. Jag använder aldrig rosa kläder så därför kan jag måla med rött. Men använder du mycket rosa kläder bör du undvika det röda lacket. För rosa och rött passar inte så himla bra ihop!

♥ Semester
Och med semester menar jag inte sommarlov och ledighet. Utan då menar jag när man åker bort någon stans för att bada, sola och bara relaxa. Den 28 åker jag till Öland en vecka med familjen plus Lena och det ska bli så otroligt skönt. Det är skönt att komma bort från allt de vardagliga ibland, få tänka på lite annat. Andas in lite ny fräsch luft liksom och komma hem med lite positivare inställning till livet här hemma. Den 9 eller 10 juli åker jag sen till Kungshamn med min Thilda i lite mer än en vecka. Semester med kompisar är nog roligaste semestern. Bada, grilla, sola och flirta med killar. Så det ska vara att åka på semester som tonåring. Love it.

♥ Folk som bryr sig, även när det inte handlar om något stort
Okej, eftersom jag skrev på dissar listan att man inte kan vara vän med ett 50 tal så säger jag nu inte vän om alla dessa personer. Några av dom är såklart mina vänner, men långt ifrån alla. Många av de jag känner och är kompis med läser min blogg. Och så fort jag verkar lite deppig på bloggen får jag minst ett sms av någon som kollar att allt är okej. Jag blir så himla glad över att det finns folk som bryr sig om mig. Även om det inte är något speciellt visar dom alltid att dom bryr sig och finns där om jag behöver prata. Tack ska ni ha, ni är guld värda!

/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: f

sv: hahaha :d jag är alltid smart ;) hahahah

2009-06-15 @ 00:27:53
URL: http://ffriiddaa.blogg.se/
Postat av: Pascal

haha :D

2009-06-15 @ 00:32:59
URL: http://fazhion.blogg.se/
Postat av: Pascal

jorå, sj då?

2009-06-15 @ 00:34:06
URL: http://fazhion.blogg.se/
Postat av: Sofia

2009-06-15 @ 13:55:45
URL: http://sofijeas.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv: :(

håller verkligen med dig om hiss/diss listan :)



(råkade trycka på skicka innan jag hann skriva något xD)

2009-06-15 @ 13:56:43
URL: http://sofijeas.blogg.se/
Postat av: moa

jag älskar också nagellack! :D

2009-06-15 @ 14:58:58
URL: http://mozie.blogg.se/
Postat av: m&m

haha.. är det diss att "skryta" om att man har många kompisar så e ju du rätt dissad själv, du skriver hela tiden om dina "killkompisar" haha.. förövrigt, har du tänkt tanken att man lär känna mer folk genom åren? genom arbetsplatser med mera. med andra ord, desto äldre man blir desto fler kompisar har man. men det är såklart inte lätt för er ungdomar att veta ;)

2009-06-16 @ 17:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0