Grattis mormor

Hade du levt nu hade du fyllt 81 år idag.


Mamma och jag ska åka till kyrkogården idag och lägga blommor i
minnedlunden åt dig. Jag hade önskat att du ville ha en gravsten och
allt sådant istället. Det hade känts mer som om det verkligen var dig jag
var och hälsade på då. Men innerst inne så vet jag att du är med mig hela
tiden.

Tiden du var sjuk och sedan dog var den jobbigaste tiden i hela mitt liv. Jag
tappade orken och lusten med allt. Hade självmordstankar och ville bara bort.
Bort till dig. Var hemma från skolan i månader. Som tur var hade jag en jättebra
lärare just denna period som förstod hur jobbigt allt var för mig. Så hon skickade
hem arbete till mig.

Förlorade mycket vänner under denna tid eftersom ingen kunde nå mig. Låg bara
i sängen hela dagarna. Du var min bästa vän mormor och jag hade aldrig ens tänkt
tanken på hur jag skulle må eller reagera om du skulle dö. Jag var verkligen inte beredd
på att du skulle försvinna så tidigt ut mitt liv. Jag gick bara i 6an och du fick aldrig se mig
börja högstadiet.

Jag var så avundsjuk på Emil som fått egen nyckel till ert hus när han började högstadiet.
Det ville jag också ha och det visste jag att jag skulle få så fort jag började 7an. Men du fick
aldrig se mig börja 7an, inte morfar heller. Jag hoppas verkligen att ni två är tillsammans vart
ni än är och att ni är lyckliga.

Jag hade inte kunnat ha en bättre mormor än dig, du var den allra bästa. Än idag kan jag
gråta för jag saknar dig och morfar. Men det är bara i smyg..

Hur som helst. Grattis älskade mormor. Hoppas du ser att du får blommor i
minneslunden idag. Och hoppas du vet att jag tänker på dig ofta. Jag älskar dig.

Skulle göra precis vad som helst för att få en sista kram


/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: d e n i s e

sv : okej vad bra, bara fint här med! :)

2009-07-29 @ 11:45:40
URL: http://deniseschuberg.blogg.se/
Postat av: Johaaaannnaaa!

aa ok :) händer då <33?

2009-07-29 @ 11:48:18
URL: http://www.johannaagren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0