Det händer mycket när man är borta

Seriöst, jag var bara borta en vecka och här
i skara händer det aldrig något. Men under
tiden jag och min familj var borta hände det
två saker.

1. Vi låg nere på stranden på Öland och solade och det var
över 30 grader varmt. Min bror fick plötsligt ett mms av en kompis.
Bilden var på en av våra viadukter här i skara. Det stod över 2
meter vatten i den och där i simmade en röd bil. Första
tanken var liksom ''Heej fejk!'', men efter att ha tittat
på nyheterna och läst tidningen insåg vi att det var sant.

Det regnade så himla mycket så att taket
på jula huset rasade in. Det var flera företag
och skolor samt källare som fick översvämmning
och åska hade det tydligen också gjort helt hysteriskt.
Blixten hade träffat en lada fullt av djur, ladan började
brinna och alla djuren blev innebrända. Usch, hemskt!

2. 3 ungdomar hade snott en bil och kört av vägen rätt in i ett träd.
De hittades i lördags morses (4 juli). 2 dog (en kille och en tjej) och
en kille ligger i göteborg på sjukhuset och är inte i medvetandet. De
två som dog var 17 år och killen som ligger på sjukhus är 16 år. Jag
tycker verkligen sånt här är superhemskt! Två av dom gick på samma
skola som mig från 7an till 9an så jag har sett dom nästan varje dag i
skolan och vet precis vilka de är.
 
Och jag har kompisar som var kompisar me de döda. Usch, stackars deras
familj och vänner! Jag som inte känner dom tycker att det är jättehemskt, då
kan jag nog inte ens förstå hur det känns för deras anhöriga. Det känns så
konstigt allting. Jag såg alla tre för inte alls länge sen och nu helt plötsligt
finns inte två av dom längre. Man kommer aldrig mer få se dom. Ja, det är
helt ofattbart.

R.I.P pontus och vicky, hoppas ni har det bra där ni är nu
 

/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Elin

nej fy vad hemskt!

2009-07-06 @ 16:36:38
URL: http://elinhoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0