Städa kan faktiskt vara kul

Nu har jag dammsugit, dammtorkat och bytt lakan i sängen. Så nu är rummet fint och dammfritt. Jag dammsög även tvrummet för att ligga på lite plus hos mamma. Ibland är det faktiskt kul att städa, när jag dammsög under soffan hittade jag alla mina pärlor. Förra året var min stora passion att göra smycken och sedan sälja dom. Sparade givetvis lite själv också, bara de jag blev mest nöjd med. Väldigt rolig hobby egentligen, der är ett bra sätt att koppla av på. Så nu när jag hittade dom blev jag sugen på att börja igen. Det gäller bara att hitta tiden när man ska hinna göra det, får väl börja dra ner lite på datorsittandet kanske.

Under tiden jag städade lyssnade jag på melodifestivallåtarna. Alltså dom blir mycket bättre när man slipper se dom och man bara får höra rösten. Caroline af Ugglas text och melodi var faktiskt riktigt bra tycker jag, men hennes röst håller tyvärr inte. Men det tänkte man inte på när man såg henne på tv igår. Jag hade i alla fall fullt upp med att sitta och kritisera hennes klädval och hennes hår. Samma sak med Jonatan Fagerlunds låt, den var också bra när man slapp se honom. Hans röst var ju faktiskt bra, men det tänkte inte jag på när jag såg honom igår kväll på tv. När han stod på scen hade jag fullt upp med att ta tillbaka min kommentar precis innan han kom ut på scen. ''Fan vad snygg han va!''. De enda låtarna jag fortfarande står fast vid att dom var dåliga är Shirley Clamps och Nina Söderquists. Shirleys röst höll verkligen inte igår i de höga tonerna, nej usch! Nina Söderquists låt var absolut ingen meolodifestivallåt och vad hade hon på sig egentligen? En riktigt flopp! Marie hade snyggast outfit helt klart. Visst var klänningen hon hade på sig super snygg? Nog om melodifestivalen, ser faktiskt fram emot nästa veckas deltävling. Nu ska jag gå och ta en lång och varm dusch, hörs senare!

Kanske har lite talang för det här med att göra smycken? hmm, ja
jag ska helt klart försöka ta mig tid till detta i fortsättningen.



/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Carro

jag har oxå hållt på me sånt där, de är ju riktigt kul faktiskt :)

2009-02-08 @ 20:28:56
Postat av: Therese

du har skills amelie:D

2009-02-08 @ 22:23:14
Postat av: Gabriel

haha är du knäpp eller? det är aldrig kul att städa!

2009-02-10 @ 10:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0