Jag får panik

Sitter och klickar runt på olika sidor på Internet. Letar efter ett sommarjobb, vill verkligen ha de till sommaren! Men hur svårt är det inte? På nästan varje sida jag tittar står det ''bör vara över 20 år'' eller ''bör ha körkort''. Lätt för oss 16 åringar att skaffa ett sommarjobb om inte våra föräldrar har massa kontakter så att dom kan fixa in en någon stans. Har sökt ett, ett enda har jag kunnat söka och jag tror jag suttit och letat här nu i snart 2 timmar. Inget roligt jobb heller precis, sökte på lantägg. Alla snackar om att man får förslitningsskador och grejer där. Men vad ska man göra då? Är inte lätt när man inte är över 20 och inte har körkort! Ska söka jordgubbsförsäljare också och det är i alla fall roligare, ska skicka brev imorn. Jag vill inte ha ett kommunjobb för man tjänar så dåligt, bättre med ett man har nästan hela sommaren. Som man sedan kan ha vid sidan av skolan när den drar igång igen. Hittar inget som jag kan söka till, sommarland hade vart rätt kul. Men då är grejen hur jag ska ta mig dit ut varje morgon. Känns som om alla andra inte har några problem med att hitta sommarjobb. Jag blir tokig!

Måste fixa lacket på mina naglar också, jag vet!


/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: kalle

alla killar kommer vilja köpa jordgubbar av dig, haha :)

2009-02-13 @ 01:43:29
Postat av: haha :D

jag ska sommarjobba på sommarland :)

2009-02-13 @ 01:47:13
Postat av: Anonym

det är jättesvårt med sommarjobb ;s

2009-02-13 @ 12:09:15
Postat av: Anonym

jag har precis samma problem å de går skit dåligt med bussar dit man ska !!!

2009-02-13 @ 14:48:16
URL: http://thegirlsandra
Postat av: Oscar (a)

alla job suger :/

2009-02-13 @ 17:55:54
Postat av: Aiiidaa

Sommarjobba på ett cafee :D

2009-02-13 @ 18:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0