''Jag älskar dig'' är ett starkt ord

Alltså något jag länge stört mig på är hur otroligt tidigt alla säger det där tre små orden till sin älskling. Man kan inte älska någon efter bara 1 vecka, det funkar inte så. För mig är ''jag älskar dig'' något riktigt stort, jag säger inte det till vem som helst. Jag och min pojke har 2 månader imorn men jag säger fortfarande bara att jag tycker om honom. Jag älskar honom inte än, klart att jag kanske kan börja göra det efter ett par månader. Men inte nu, inte efter bara 2 månader. Man måste ju mena det man säger, annars är det ingen mening med att säga det. Folk säger det som om det inte betydde nånting, utan det bara är något man säger när man blivit tillsammans med någon. Jag själv har bara sagt det till en enda kille, och vi var tillsammans i ca 6 månader så det var lite skillnad. Beror på hur man ser det, vi var på G i 3 månader och tillsammans 3. Vi kände i alla fall varandra bra. Säger man det till alla sina strul eller på g killar/tjejer så betyder det till slut inget. Det blir bara något man säger, några ord utan mening. Personligen tycker jag att man ska spara på det gulliga i ett förhållande länge. Alltså att man inte ska vara så ''gulligull'' hela tiden, utan vara lite mer som kompisar men säga något gulligt ibland så det ändå blir ett förhållande. Att säga ''Jag älskar dig'' till sin älskling är verkligen att ta kärleken till en högre nivå, men det är inget man kan göra redan efter en vecka. Det måste ta tid, varför ha så bråttom? Det blir så mycket roligare om man får gå och vänta på att få höra det där tre små orden ett par månader. För då betyder det så mycket mer sen när man väl får höra dom. Givetvis ska man säga det öga mot öga första gången, att ta det på sms är inte gulligt. Det känns bara så oseriöst, men säger man det öga mot öga så blir det seriösare. När man får höra de där orden efter några månader blir man nästan nykär igen och det är väl ändå härligaste känslan? Så ha inte så bråttom med att säga det, vänta med det tills du verkligen menar det. Finns säkert många som tycker att jag är töntig nu som tycker såhär, men älskar är faktiskt ett väldigt starkt ord. Samma sak med hata, det är också ett starkt ord. Inga ord man ska slösa med, utan använd dom bara när du verkligen menar det. Folk tycker att en tjej med mycket killar är omogen för att hon aldrig kan bestämma sig för en. Men vet ni vad jag tycker? Jag tycker att man är sjukt omogen när man säger ''jag älskar dig'' redan efter en vecka. För då har man inte fattat nånting om vad kärlek handlar om eller vad det betyder.



/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Mathilda

bra skrivit hurru:)

den tröjan e sååååååå inne i vår;)

2009-02-04 @ 21:17:38
Postat av: Mathilda

bra skrivit hurru:)

den tröjan e sååååååå inne i vår;)

2009-02-04 @ 21:19:49
Postat av: Mathilda

bra skrivit hurru:)

den tröjan e sååååååå inne i vår;)

2009-02-04 @ 21:21:55
Postat av: Arvid

så sant som det är sagt ammi :D

2009-02-05 @ 13:35:45
Postat av: Brorsan !

kan säga så här, skriv inte så långt. jag läser aldrig klart det :(

2009-02-05 @ 14:24:39
Postat av: Anonym

Jag håller så med, jag och christopher har snart vart tsm 2 månader. Visst vi har sagt dom tre "stora" orden till varann, men vi va på g en längre tid och fick då lära känna varann ut och in. Då är det ju en annan sak? Eller?

Det borde det vara, om man är på g så får man alla så kallade "feelings" och om man sen blir tillsammans efter ett bra tag så är det ju som att ha vart tsm länge fast ändå inte.

Annars, bra skrivit!

2009-02-06 @ 12:47:50
URL: http://ecolo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0