Hemma en stund igen

Hos tandläkaren gick det kanon! Först hade jag en jättegullig liten tant som var riktigt trevlig. Fick ta lite röntgenbilder och så, är det bara jag eller finns det fler som känner att det känns som om dom ska spy då? Tycker att det är hemskt obehagligt, men det gick bra i alla fall. Sen kom en utländsk tjej in och det var tydligen min tandläkare. Jippi tänkte jag, en sån som man inte fattar vad hon säger. Inget ont mot utlänningar, men inom tandvården är det massa konstiga ord som de flesta svenskar inte ens förstår sig på. Men hon var riktigt skön faktiskt. Fick svara på lite frågor om min hälsa och oj vad beröm jag fick för att jag inte åt godis eller drack dricka samt att jag inte röker eller snusar. Hon sa att jag hade helt wooooonderful tänder och att jag borstade tänderna super bra, så det var skönt! Nu slipper jag ett återbesök.

Efter tandläkaren åkte mamma och jag en snabbis till Lidköping och letade dansskor. Hittade ett par som var riktigt sköna och lagom i pris, 699 kronor de hade kostat mer men var prissänkta. Så mamma köpte dom åt mig snäll som hon är. Skorna var svarta vilket jag inte tycker om på skor, men måste ha det på dansen så inte mycket att göra åt. Efter Lidköping åkte vi till Skara, först gick vi till optikern och beställde tid för synundersökning ska dit nästa onsdag. Sen luncha vi  på nya cafeet. Eller nya och nya, jag har inte vart där för äns idag i alla fall. De öppna de vid jul någon gång tror jag. Mysigt att vara lite med mamma, händer inte allt för ofta så.

Nu ska jag gå och fixa till mitt hår som blivit förstört i snövädret, efter det ska jag vara med brorsan, Patrik :). Vi har inte bestämt vad vi ska göra än, men vi jobbar på det. Uppdaterar er om detta senare, ha en fortsatt bra dag!

På de mysiga cafeet tog jag en super god pastasallad och mamma en räksmörgås


Mina dansskor. De är varken snygga eller fula, men sköna. Och det är huvudsaken!


/ Amalaj


Kommentarer
Postat av: Mathilda

najsa skoooooor:D

2009-02-11 @ 17:34:18
Postat av: erika

fina skor! :)

2009-02-11 @ 17:43:16
Postat av: Oscar (a)

vaf bra att du hade finna tänder, för det tkr jag med att du har (a)

snygga dansskor(Y)

2009-02-11 @ 20:14:29
Postat av: Anonym

sådana dansskor har jag oxå :)

2009-02-12 @ 22:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0