Hejsan

Idag hade vi då alltså mediemax i skolan. Gick från 8 till 7, ganska slut i huvudet efter de kan kan jag säga. Det började med att vi delades in i grupper, efter det blev varje grupp tilldelade varsin saga som de skulle modernisera. Min grupp fick Hans och Greta, så det var väl inte så svårt eftersom man vet precis vad den handlar om. Vi 1or och 2or får nog göra mest eftersom 3orna redan gjort detta 2 gånger innan är dom nog trötta på det. När vi går i 3an sen kommer säkert vi också vara riktigt slappa. Men gruppen är faktiskt väldigt bra. Att spela teater är inte precis min grej, tycker inte om att stå på scen och göra mig till med löjliga röster osv. Ingen i min grupp ville stå på scen och prata så vi övertalade lärarna att få filma istället och sedan visa upp en film. Filmen ska vara ca 15 minuter lång, vi kommer aldrig få ihop så många minuter. Jag som hatar att spela teater fick spela en av huvudrollerna, usch! Jag ska vara en tjej på 16 år och Olivia ska vara min syster. Det är då alltså vi som motsvarar Hans och Greta. Denna filmen kommer bli ungefär som en blandning mellan fucking åmål och hipp hipp hora var det tänkt. Får väl se hur det blir imorn. Vi fick även en föreläsning om hur man uttrycker sig fyskist och en föreläsning om smink med en make up artist. Vid 5 käkade vi pizza, eftersom jag inte äter pizza så var min pojke så gullig och kom med en macka till mig, så söt så. Vid 7 fick vi äntligen sluta och då kom min bror och hämta mig och thilda i sin jobbarbil. Men ni förstår tjejer med stil åker skaratält lastbil! ;) Imorgon har vi detta också och då ska vi först ha något i gympasalen, vi skulle i alla fall vara ombytta. Sen efter det måste min grupp skynda på som fan med att spela in allt och klippa ihop det osv. Men det blir nog bra!

Mamma var inte hemma när jag kom hem som jag hade hoppats. Men hon ringde nyss och pappa hade precis hämtat henne i Skövde, innan dom kommer hem skulle dom ta en sväng förbi donken och köpa mat. Blir sallad för mig eftersom ja töntar mig me maten, men de e gott de med. Dom är nog snart hemma, så ska gå ner och duka fram lite och sådär. Skriver senare!


Btw, så är Isak söt när han sjunger depp sånger i matsalen samtidigt som Johanna spelar piano :)


/ Amalaj


Kommentarer
Postat av: Mathilda

vi e tjejer med stil;)

2009-02-04 @ 20:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0