Det ska bara snöa på julafton

Godmorgon på er!
Varje gång som jag vet att jag inte behöver gå upp tidigt för att jag är ledig så vaknar jag alltid tidigt. Är inte det typiskt? Vaknade halv 10 idag, var ritkigt trött men kunde inte somna om. Kan vara så att jag vaknade av min bror och hans tjej också. Dom pratade så högt, tar ingen hänsyn till folk som ligger och sover. Känner mig bara ännu tröttare nu än vad jag gör när jag går och lägger mig sent, men aja nu är jag i alla fall uppe. När jag drog upp min rullgardin imorses så var det helt vitt ute. Har snöat hela natten och snöar än, snö ska va på julafton inte nu. Det är bara kallt, blött och äckligt att gå ut en dag som denna, tur att jag är ledig idag så jag inte behövde gå ut i detta vädret. Ska nog ut sen ändå, blir så rastlös av att sitta inne. När jag var liten älskade jag snö, men nu tycker jag att det bara ska vara snö på julafton. Det kan få vara lite på nyår också men sen är det bra. Det är faktiskt februari nu, visst det är kul för mindre barn eftersom det är lov nu. Det heter ju faktiskt sportlov, och nu när det är snö så kan dom åka skidor, pulka och ha snöbollskrig. Nej, nu ska jag sluta gnälla. Snön kommer ju inte precis försvinna fortare för att jag sitter här och gnäller, eller hur? Men nu ska jag gå och träna en stund, måste träna på det olika danserna vi hade på träningen sist. Engetligen är det min ''ut och springa'' dag idag fast har inte någon lust med att gå ut och springa i detta vädret känner jag. Möjligtvis blir det en promenad senare under dagen, men absolut inte springa. Vi hörs senare!

Utanför mitt fönster, visst ser det inte mysigt ut? Bara kallt och blött, uusch!


/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Mathilda

det sak bara vara i backen så man kan åka skidor oh snowboard:D

2009-02-06 @ 14:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0