SM-GULD!

Kom hem för en stund sen och det är en lycklig Amelie som kommit hem. Färjestad tog guld, jag var på plats när Färjestad vann Sm-guld, helt otroligt.

Direkt när vi kom in i arenan gick vi in på Fbk-shopen. De hade fått in en ny tröja med Gustavsson på och den var jag såklart tvungen att ha. Snäll som min pappa är så köpte han den åt mig, eller jag fick den i namnsdags present. Har faktiskt namnsdag den 20 April förstår ni. Ni får en bild på den imorgon.

Sedan blev Lena och jag målade i ansiktet. Jag körde på en liten gapig stil och skrev ''SM-GULD'' i pannan redan innan matchen. Gustavsson på högra kinden och ett hjärta på den vänstra. Men det visade sig ju att jag inte gapade i onödan.

Första perioden gjorde Färjestad mål ganska fort, jag filma första målet så det kan ni titta på längre ner i inlägget. De fick även in ett andra mål innan den perioden var slut. Andra perioden var väldigt tråkig och det hände inte mycket förutom att HV71 fick in ett mål, inte kul.

När tredje perioden äntligen kom blev det utvisningar hit och dit. Färjestad hade 4 spelare på plan medan HV hade 6 stycken eftersom dom tagit ut målvakten. Men Färjestad är duktiga på att försvara så dom klarade det ganska bra ändå. De lyckades få in ett till mål och det blev 3-1. Alla stod upp och skrek SM-guld redan då eftersom det var 3 minuter kvar av den perioden.

Helt plötsligt gjorde HV mål och det blev med ens hemskt nervöst och spännande. Men när slutsingnalen gick stod det fortfarande 3-2 och det blev guld för Färjestad. Det var riktigt grymt drag i arenan och det var ännu mer obeskrivligt än förra matchen. Folk bara skrek av glädje och ja, helt obeskrivligt. Filmade massor, men tänkte att jag skulle lägga in de imorgon.

Vilket avslut Jörgen Jönsson fick! Han har bestämt sig för att sluta med hockey efter denna säsongen och han gjorde ett av de målen som gav Färjestad guld. Måste kännas oerhört bra för honom.

Som ni märker har jag haft ännu en av de bästa dagarna i mitt liv idag. Nu ska jag nog krypa ner i sängen och försöka sova. Är så glad och har fullt med energi att det känns som om det kan bli svårt att somna. Men ska försöka i alla fall, så sov gott sötnosar!

Färjestad gör första målet

Lena & jag (såg helt konstig ut så painta över mig lite grann.)

(Klicka på bilderna för att få dom större!)
   
Klacken

SM-GULD!

Färjestad med guld hjälmar

Helt underbart!

För att denna ska upp på min vägg!

lägger in fler bilder och videos imorgon & jag svarar även på
alla era kommentarer imorgon. För det orkar jag inte nu!

/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Lina

Va härligt att dom vann :)

Glad Påsk

2009-04-09 @ 08:17:40
URL: http://liinaedfeldt.blogg.se/
Postat av: mickilicious

vad kul:)

2009-04-09 @ 09:06:30
URL: http://mikaelaflisanfrejen.blogg.se/
Postat av: Amy.C

hej:D



jodå..mitt prov gick bara bra faktiskt:D

kändes bra iaf..fst man vt aldrig om restulatet:p hehe...

hade du kuL igår då?:D pössss

2009-04-09 @ 12:04:56
URL: http://amychen.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Måste älska Färjestad.

Fan vad underbart att guldet är hemma i karlstad ;)

2009-08-14 @ 23:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0