På Öland uppdatering 1

Hej sötnosar! Resten av familjen har åkt iväg för att titta på raukar och sådan skit. Så jag stannade kvar i stugan för att sitta lite med bloggen. Har fått låna min brors flickväns dator och Internet så jag har alltså inga bilder här. Men ni får nöja er med bilder som redan vart uppe en gång.

Jag har det verkligen helt underbart här nere. 30 grader varmt, strålande solsken, snygga killar, bäst sällskap.. ja mycket mer än så kan man väl inte begära? Tänkte köra en kort sammanfattning av mina kanon dagar jag haft hittils.

Söndag: Kom ner hit vid 17 tiden, åkte och handla direkt sedan blev det kvällsmat. Efter det hittade man mig nere på stranden såklart. Sedan blev det minigolf med pappa, Emil och Lena. Pappa vann, Emil kom två, jag trea och Lena sist. Mycket mer än så hände inte denna dag.

Måndag: Jag gick upp tidigt, tog på mig träningskläder och gick ut och sprang. Har bestämt mig för att ta upp min träning igen. Efter de blev det en dusch och seda frukost ute på altanen, supermysigt. Efter det packade jag ner badkläder i en väska och sedan skjutsade pappa ner mig till Färjestaden till Ölands djur och nöjespark. Mötte upp Filiph och hans 11 åriga lillebror där och sedan gick vi in. Tittade först på alla djuren, sedan åkte vi lite saker inne på nöjesfältet och efter det blev det vattenlandet och pirat Island. Var verkligen helt galet kul! Åkte rutchkanor, hade vattenkrig och busade massor. På kvällen blev det minigolf med pappa, Emil och Lena igen. Verkligen en superbra dag!

Tisdag: Tidig morgonrunda även denna dag. Sedan dusch,frukost ute på altanen och efter det packa jag ner badkläder osv. Var dags för Ölands djur och nöjespark igen. Men denna gång fick jag med mig Lena och Emil och Filiph fick med sig både sin 11 åriga lillebror, sin andra lilebror som är 92:a just like me, sin mamma och även sin otroligt söta hund. Gick först i djurparken med Emil och Lena och sedan träffade vi Filiph och Gabbe som är Filiphs 11 åriga lillebror på nöjesfältet. Åkte radiobilar, berg och dalbana, en wanna be spinrock grej som vi kallade det, spöktåget och mycket annat. Sedan blev det käk efter det parisehjulet och sedan vattenlandet och pirati island igen. Åkte nästan bara rutchkanor denna dagen och hade tävlingar. Efter det blev det en sväng i djurparken igen och sedan åkte vi hem. Då gick Emil, Lena och jag och spelade minigolf. Alla tre slog banrekord så idag (onsdag) får vi spela gratis. De är ju bara så greaat, livet leker här nere. Dessutom hade Håkan som ivanliga fall har hand om golfen anställt en sjukt gullig kille som tog betalt och satte upp rekorden och sådant. Så jag klagade absolut inte när jag fick prata med honom. Tur att han jobbar ikväll igen då vi ska dit och spela ännu en gång. Grr!

Har hur mycket videosar och bilder som helst att bjuda på när jag väl är hemma igen. Filiph har till och med gjort en vblogg om dagen i måndags som jag ska bjuda er på. Och vi har filmat mycket annat också, så ja ni har något att se fram emot mina kära läsar.

Som ni ser så har jag inte något att klaga på här nere. Allt är helt underbart och att åka hem på söndag känns inte alls lockande. Idag kommer nog Filiph upp hit till oss och så åker vi upp till källa för att åka crosscart. Kommer bli superkul! Hoppas ni har det lika bra där hemma som jag har et här borta. Nu ska jag gå ner till stranden en stund sedan skriver jag kanske ett inlägg till.

Ha det bäst där hemma, puss!

Öland in my heaaart, I love it!


/ Amalaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0