Coop-Ammi

Okej, det var tråkigt att jag inte kunde hänga med brudarna till gbg. Men åh vad roligt det var på jobbet! Där kommer jag trivas kanon bra känner jag. Trevlig personal och trevliga kunder.

På bussen in mot stan fick jag sms av en killkompis som ville att jag skulle me och bada. Sms från en tjejkompis som ville att vi skulle ut och ha picknik och sms från en till killkompis som ville att vi skulle dra och spela fotboll och sedan bada. Hur mycket hade jag lust att jobba då tror ni?

Supertråkigt att jag missade denna soliga dag och allt roligt som den hade att erbjuda. Men jag hade i alla fall kul på jobbet också, som tur var.

Kom till coop vid 15.00, det var jag och en tjej till som skulle ha kassakursen. Hon hette Caroline och var 19 år, supertrevlig tjej verkligen. Först fick vi testa ut kläder och det gick ganska snabbt. Vi tog på oss dom och sedan gick vi ut i affären och satte oss i en kassa.

I ungefär 3 timmar fick vi sitta och bara lyssna på hur man gjorde med alla knappar osv. Är hur mycket som helst att lära sig, det tänker man inte på när man är och handlar. Eller det gör inte jag i alla fall. Vid 18.00 tiden fick vi en kvarts rast och då gick vi och drack lite vatten och käka macka.

Var så sjukt varmt så jag svimmade nästan, sjukt läskigt. Men blev bättre efter jag fått lite vatten. Efter rasten fick vi våra jobbscheman för sommaren och sedan gick vi ut i affären igen. Jag fick gå till en tjej i en kassa och Caroline till en annan. Fick stå med och bara titta först och sedan fick även jag sitta i kassan.

Det var verkligen superkul, och allt folk var så trevliga. Trodde dom värsta skulle klaga på att man var seg och på långa köer osv men det gjorde dom inte. Vilket var superskönt! 20.00 slutade både Caroline och jag.

Mamma kom och hämta mig då och sedan åkte vi hem. Direkt när jag kom hem så åt jag lite mat och sedan satte jag mig vid datorn. Nästa onsdag ska jag jobba igen. Blir från 16.00 till 20.15 då, så det blir direkt efter skolan.

Men det blir nog bra tror jag! Tror verkligen jag kommer trivas superbra på coop. Glad över att jag fått detta jobbet. Vår handledare sa idag att jag och Caroline haft otrolig tur. För de hade inte tänkt anställa några fler än de som de redan hade.

Men sen hade Evalott tyckt att dom skulle anställa två till och dom två blev jag och Caroline. Så vi var de två sista som fick jobb, ibland kan jag tydligen ha tur!

Känner att jag verkligen klär i jobbkläderna, haha grr



/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Anni

Sv: Men det har ju varit varmt fram till typ 20 ikväll, var 25 grader ute här borta då. :)

2009-06-01 @ 22:42:19
URL: http://annihjorton.blogg.se/
Postat av: CHRJ

godnatt! =)

2009-06-01 @ 22:48:21
URL: http://chrj.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad trevligt :) Jag själv har jobbat på Ica sedan jag var 15 och nu till hösten ska jag jobba heltid :)



Svar: Tack så jättemycket :)

2009-06-01 @ 22:57:11
URL: http://soockertoopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0