Öland, sista kvällen

Hej gullungar! Allt bra med er? Med mig är det kanon! Har det hur underbart som helst här nere. Ni tror att jag vill åka hem imorgon eller? NEEEJ! Jag vill stanna kvar och fortsätta bada, sola och slippa alla måsten. Mem som tur är så är jag bara hemma igen 4 dagar, sedan åker jag till Kungshamn med Thilda i en och en halv vecka. Ska bli underbart!

Tänkte skriva en sammanfattning av de dagar som vart sen förra inlägget.

Onsdag: Började med frukost ute på altanen. Nybakta frallor och nyplockade jordgubbar med fil och musli. Yammi! Sedan åkte resten av familjen iväg för att titta på raukar och jag var kvar i stugan och satt vid datorn och kika runt. Efter en stund kilade jag ner till stranden och stannade där en lång stund. När familjen kom hem igen åkte vi in till Borgholm och käkade och sedan blev det sola och bada. Jag kunde inte bada eftersom det var fel tid på månaden men de andra bada och jag solade. På kvällen blev det minigolf som vanligt.

Torsdag: Började med frukost ute på altanen även denna morgon. Sedan blev det dusch och fix och så tog lena, emil och jag bilen ner till Färjestaden där vi hämtade Filiph. Vi fortsatte över ölandsbron och in till Kalmar. Där shoppade vi och jag åt världens godaste spaghetti och köttfärssås. Hittade faktiskt en hel del, ni får bilder på det när jag kommer hem. Efter kalmar åkte vi till Filiph och hämtade hans bil så åkte han och jag till min stuga och där sola vi och de andra badade, kunde inte bada denna dag heller. På kvällen gick vi och spelade minigolf, jag, emil, lena och Filiph. Filiph är verkligen en kass förlorare, haha! När vi kom tillbaka till stugan gick Filiph och jag ner till stranden och fotade solnedgången. Mamma skickade sms efter ett tag och sa att maten var klar. Så då gick vi upp igen för att käka. Grillade kött och sedan blev det efterrätt. Kring 12 gick Filiph och jag ner till stranden och tog strandpromenaden. Pratade om allt och igenting, supermysigt!Sedan drog Filiph hem och jag gick och la mig för att sova.

Fredag: Frukost på altanen var starten även på denna morgon. Kring 13.00 tiden kom Filiph hit och då badade och solade vi. Denna dag kunde jag äntligen bada igen! Kastade frisbee och volleyboll och busade massor i vattnet. Sedan gick vi upp till stugan och duschade osv, efter de åkte hela familjen plus Filiph upp till Byxelkrok där vi käkade buffe. Sedan blev det en sväng inne på valles som är en affär ungefär som ullared enligt Filiph. Efter det var det full fart ner mot källa för att köra crosscart. Det var verkligen superkul! Cartarna går i 50 km och jag är inte särskilt van vid höga farter. Har inte haft moped eller något, cykel är det enda liksom så det kändes helt galet fort. Men kul var det! Filiph vann, men det kunde han väl få göra då eftersom han förlorade på minigolfen. När vi kom hem til stugan igen gick vi och spelade minigolf. Men denna kväll var det bara Emil, Lena, jag och pappa. Filiph satt och tittade på för han ville inte förlora igen. Efter golfen sa jag hejdå till Filiph, han åkte hem idag (lördag) så detta var sista dagen/kvällen med honom. När han åkt hem drog emil, lena och jag ner till stranden och emil och jag badade. Klockan var nära 12 på natten då, så jag behöver väl knappast säga att det var kallt? Gick upp efter en stund och då blev det dusch och sedan somna jag nästan direkt.

Lördag: Började med frukost på altanen i solen, myys! Sedan duschade och fixade vi oss och så åkte vi upp till Böda för att gå på marknad. Hittade faktiskt lite saker där, mest smågrejer men i alla fall. När det var dags för mat kunde vi inte enas om ett matställe så mamma och jag gick och åt själva på en resturang medans de andra i familjen gick till ett annat ställe. Var grymt mysigt att spendera lite egen tid med mamma. På vägen hem till stugan blev vi sugna på att åka crosscart igen så we did. Så sjukt kul verkligen! Både lena och jag hade klänning på oss så det var ju lite besvärligt men men, kul var det i alla fall. När vi kom hem till stugan åkte emil och pappa iväg till något mopedmuseum och lena och jag tog bilen in till Borgholm för att shoppa. Hittade lite smågrejs bara och efter en stund tröttnade vi och åkte hem. Eftersom detta var sista kvällen så glassade vi till det lite och gick ner till kronan för att käka mat. Ganska dyrt ställe, men man måste ju festa till det lite ibland. När vi ätit klart och skulle gå började det helt plötsligt spöregna. På ett sätt är det skönt att det regnar nu när vi ändå ska hem imorgon. För vi har haft en underbar vecka med sol och bad här och det blir bara jobbigt att åka hem när det är fint väder. Vi fick i alla fall sitta kvar på resturangen en lång stund och nu är vi hemma i stugan igen. På vägen hem från kronan mötte jag den snygga killen från golfen. Han log mot mig och jag höll på att dö. Han är verkligen supersöt. Synd att han bor på Öland..

Min vecka här har vart så himla rolig och mysig, önskar faktiskt att vi vart här en vecka till precis som när vi var mindre. Men då hade jag kanske tröttnat. Who knows? Känns skönt i alla fall att vi haft sol och över 30 grader här medan de vart översvämmning, åska och bara spöregn varje dag hemma. Det var 30 grader i skuggan igår, helt galet!

Men nu ska jag gå och vara social med de andra. Det är trots allt sista kvällen. Pappa har köpt en spikmatta idag på marknaden som tydligen ska vara bra för rygen och grejer. Så ska testa den nu, lär göra skit ont! Vi hörs imorgon kväll då jag är hemma igen. Ha det bäst tills dess, puss!

AmeliehjärtaÖland


/ Amalaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0