Melodifestivalen deltävling 2

Melodifestivalen idag var inte lika bra som förra veckan. Men de kanske va för att jag saknade sällskapet idag som jag hade förra veckan? Hannes ringde mig vid 21.00 ungefär och vi snackar än. Båda är ensamma denna dag och tycker dagen är meningslös, tur att vi har varann. Måns Zelmerlöw och Heat gick vidare till final och Amy Diamond och Lili och Susie kom till andra chansen. Var helt klart rätt låtar som kom direkt till finalen tycker jag.

    
Lili och Susie 
Såg inte melodifestivalen från början, men såg en bit av deras framträdande.
Hej ''wanna be 19''? Kändes som om dom brydde sig mer om sitt utseende
än vad dom sjöng. De lilla jag såg och hörde var sådär helt enkelt. Kläderna
var för ungdomliga!


Lasse Lindh & bandet
Det finns bara ett ord för Lasse Lindh och det är; KÄRLEK! Hans låtar
är helt underbara, visst de låter ganska lika de flesta. Men texterna är
så otroligt bra. Hans röst är så otroligt bra, han är så otroligt bra! Gillade
verkligen denna låten.


Jennifer Brown
Den här låten var den sämsta ikväll tycker jag. Nu när jag tänker efter på de
olika bidragen så är hon den enda jag inte kommer ihåg. Kommer inte ihåg
vad hon hade på sig eller vad hon sjöng. Men jag  kommer ihåg att jag tyckte
den va dålig. Det betyder alltså att denna låten var riktigt dålig. Det är meningen
att man ska gå och nynna på de här låtarna efter att man han hört dom en gång.
Ingen melodifestival låt detta alltså!


H.E.A.T
Den här låten var bäst ikväll, helt klart! Tänkte direkt på The poodles när de här
klev upp på scen. Skön stil, skön låt, underbar röst. Klart att dom skulle gå
vidare, hade dom inte gjort det hade jag blivit väldigt förvånad.


Markoolio
När jag först fick se att Markoolio skulle vara med i melodifestivalen
så var jag väldigt positivt inställd. Han var min idol när jag var liten
förstår ni, så jag trodde att det skulle vara bästa låten ikväll. Men gud
vad besviken jag blev, vad var det där för något egentligen? Verkligen
jättedålig melodi och texten, alltså Markoolio är inte en smör sångare.
Han ska sjunga popiga låtar inte en sån här ''balad'' eller vad man ska
kalla det? Nej, blev riktigt besviken på denna låt!


Amy Diamond
Nej nej nej och åter nej. Hon sjunger inte bra, jag tycker verkligen inte det.
Jag tycker att det låter så äckligt falskt när hon sjunger, men det klart
så som hon hoppar omkring och rör på sig så orkar hon inte riktigt med
att hålla tonerna. Hon borde prova att inte hoppa omkring så mycket så
kanske det går lättare att sjunga? Hon gick vidare enbart för att folk tycker
hon är modig som ställer upp när hon är så ung. I anda chansen kommer
hon ryka först, hoppas jag i alla fall!


Cookies N Beans
De här tre tjejerna passade väl inte in i melodifestivalen? Country musik
och melodifestival går inte ihop enligt mig. Dessutom sjöng dom inte i
samma toner, en hade mer svänging stil på sin röst och en annan mer
långsam. Denna låten var inte bra alls enligt mig, inte outfiten heller.


Måns Zelmerlöw
Riktigt bra låt tycker jag. Gillar i vanliga fall inte Måns, tycker inte
om hans sätt att sjunga på. Men ikväll var han grym, det måste
jag erkänna. Det var självklart att han skulle gå vidare direkt till
final. Låten var medryckande och alla killar ringde väl in och
röstade för att få se de porriga tjejerna i bakgrunden fler
gånger? ;)

Vem var din favorit ikväll?

/ Amalaj


Kommentarer
Postat av: mackan

mååååååååååååååååååns!

2009-02-14 @ 23:53:24
Postat av: Mathilda

saknar dig!

2009-02-15 @ 00:40:56
Postat av: Anonym

amy diamond sucks!

2009-02-15 @ 00:42:51
Postat av: teddy

markoolio va värsta besvikelsen :(

2009-02-15 @ 12:34:46
Postat av: Oscar (a)

markoolio varr skkkööönnnn (Y) men besvikelse :( Heat var bra (Y)

2009-02-15 @ 19:31:44
Postat av: Oscar (a)

Heat var sköna markoolio oxå(Y)

2009-02-15 @ 19:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0