Dansträning

Kom hem för en stund sen, har käkat lite grannn och ska snart gå ner och duscha. Träningen idag var ganska tråkig. Vi tränade mycket på hållning och att gå ner ordentligt. Övade inget på att hjula, göra volter eller kullerbyttor. Patrik var med och tittade, men inte hela tiden. Han släppte av mig vid dansskolan lite innan jag började (16.00) och så åkte han iväg för att göra lite annat. Han kom till dansskolan en stund senare och då hade vi redan hunnit dansa uppvärmingsdansen som vi dansar i 20 minuter. Efter den hade vi fys och sedan tränade vi på hållningen och att gå ner ordentligt. När vi övade på hållningen kändes det ungefär som att vara med i top model och gå på catwalk, rak i ryggen och huvudet högt och en hantel i varje hand för att tynga ner armarna. Vi höll på med de i kanske 10 minuter bara. Sedan la vi på lite steg på en dans vi lärde oss förra veckan, den är ganska svår. De sista minuterna dansade vi dansen vi fick lära oss innan lovet, vi la på de sista stegena på den förra veckan. Den är otroligt kul, men väldigt svår och det kan ju bero på att den är ny. Jag gjorde faktiskt inte mycket fel, trodde jag skulle göra fel hela tiden bara för att Patrik tittade. Men jag gjorde bara fel på sista dansen och det är ju kanske inte så konstigt eftersom den är ny. Efter träningen körde Patrik hem mig och så drog han in till stan. Tror att han tyckte det var väldigt tråkigt att titta på faktiskt. Nu ska jag gå och ta en lång kall dusch, känner att jag behöver de!

Just dance, gonna be okay Da-doo-doo-doo
Just dance, spin that record babe Da-doo-doo-doo



/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Daniella

Dansa är sååå kul! :)

2009-02-24 @ 19:06:13
Postat av: Rebecka

vilken dans är de :)?

2009-02-24 @ 19:07:32
Postat av: Brorsan !

tyckte jag inte då :P . du glömde ju skriva om mitt skämt på vägen hem :D

2009-02-24 @ 20:53:43
Postat av: Klara

snygga byxor :)

2009-02-24 @ 21:15:47
Postat av: PETRA AKA SHORTY

åh jag dansar också. Visst är det underbart!! vad dansar du? :)

2009-04-10 @ 15:46:14
URL: http://pey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0