3 augusti

(Kom ihåg, det är frivilligt att läsa. MIN blogg, MINA
tankar, MINA åsikter. Kiss on it!)


Om exakt en månad är det bara 1 år kvar tills jag fyller 18. 3
september fyller jag alltså år, 17 år. Att fylla år är något av det
värsta jag vet. Det är meningen att man ska vara jätteglad och full
av förväntningar på sin födelsedag. Men det är inte jag.

Att fylla år får mig alltid att bli deprimerad. Förra året var ingen av min
familj hemma på min födelsedag och min pojkvän jag hade då sa att
han var upptagen och inte kunde komma. Så jag skulle få fira den helt
själv hemma. Grät varje dag hela veckan innan min födelsedag för att
jag kände mig så bortglömd.

Men min bästa vän jag hade då hade planerat en överraskningsfest bakom
ryggen på mig med två av våra nära killkompisar och min pojkvän. Gissa om
jag hade världens bästa födelsedag? Min bästa vän fick mig att skolka från sista
lektionen den dagen. Kommer inte ihåg vad hon sa riktigt, men vi skulle iväg i
alla fall sa hon.

När vi sen kom ut på skolgården kom Filiph och Mattias gåendes. Blev jättechockad
och samtidigt superglad. Fick två superlånga grattis kramar av dom sedan sa dom
att vi skulle åka till Lidköping. Så vi gick och satte oss i Mattias bil och så åkte vi till
Lidköping hem till Filiph. Där hade de grejat med ballonger och gjort världens finaste
tårta. Efter ett tag försvann Filiph ett bra tag och när han väl kom tillbaka igen så lådsades
han som om han inte vart borta.

Efter en liten stund knackade det på dörren och Filiph bad mig öppna. Jag fattade inte
varför jag skulle öppna eftersom jag inte bodde där. Men jag gjorde det tillslut i alla fall.
Och utanför dörren stod min pojkvän med en bukett rosor. Mitt hjärta har aldrig slått så
hårt som då. Jag kastade mig runt halsen på honom och ville aldrig släppa. Blev så
otroligt glad.

Dagen fortsatte med bubbelbad, bowling och käk ute. Det var världens finaste
födelsedag verkligen. Kändes som om jag levde i en film, allt var så perfekt. Så
genomtänkt. Sådant man trodde att man aldrig skulle få uppleva i verkliga
livet. Jag var så lycklig över att ha så tre bra kompisar och en så gullig pojkvän.
För det är verkligen inte alla kompisar som skulle göra något sådant för sin kompis.
Eller hur? Att de ordnat så min pojkvän kom dit och allt var bara så otroligt gulligt av dom.

Jag sa till Filiph att han verkligen hade behövt åka och hämta honom och allt
sådant. Då svarade han bara ''Det är din dag idag och jag vet hur mycket det
betydde för dig att han var med idag. Det var kul att se dig så glad som idag.''
Bättre vänner än jag hade då kan man nog inte ha. Tyvärr förstördes allt mellan
oss 4a någon vecka efter min födelsedag och pojkvännen och jag gjorde även
slut någon vecka efter det också.

Så det var ett fint avslut på en underbar vänskap och ett förhållande och det var även
världens bästa födelsedag. Kommer aldrig glömma den dagen, det är ett sådant där
speciellt minne som jag skrev om igår. Något man saknar men ändå inte vill ha tillbaka.
Filiph och jag fortsatte vara kompisar efter allt, vi var till och med bästa kompisar. Sen sket
sig allt när alla 4a försökte bli vänner igen, vilket inte funka så bra.

Så då pratade inte jag och han heller. Men nu har vi ju tagit upp vår vänskap igen, Filiph är
killen  jag var med under vekan på Öland ni vet. Synd bara att han åker in i lumpen idag. Miss
you like crazy. Men som tur är kommer han att komma hem någon helg då och då. Och då har
han lovat att vi ska träffas.

Ja, det var enda födelsedagen jag verkligen tyckt om. Annars hatar jag att
fylla år. Som detta året tex. Dagen kommer suga totalt. Har jobbtid den dagen
också och mamma sa att jag kanske kunde byta den med någon annan.

Men jag tror faktiskt inte jag ska göra det. Lika bra att gå i skolan, sedan jobba
och sen bara komma hem och träffa familjen en stund och sedan sova. Bara
ta dagen som en helt vanlig dag. För egentligen vad är det som är så speciellt
att fylla år? Man blir bara ett år äldre, men kommer ingen vart ändå. 17 år
verkligen en meninglös ålder också.

Men för att se det positivt, men får i alla fall åka varmluftsballong..

Bilder från min 16 årsdag 2008:

Tänk att två killar gjort denna tårta helt själva. Jag är impad


Sen är dom väl dock inte så kända för att vara mogna men..

Mys-pojkarna

Vissa stunder saknar man det lite, vissa inte

Vi var söta på utsidan men matchade inte alls varann på insidan.
Är i alla fall vänner och har fortfarande lite kontakt =)


Rosor är det bästa jag vet


/ Amalaj


Kommentarer
Postat av: BEATRICE GOTLÄNNING [foto]

härliga bilder!

2009-08-03 @ 14:02:50
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Aydan

Sv: Tack, detsamma! =)

2009-08-03 @ 14:15:21
URL: http://aydans.blogg.se/
Postat av: simone

SV: jodå allt är bra med mig :) självdå?

2009-08-03 @ 14:19:26
URL: http://rylins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0