Min namnsdag idag faktiskt

20 April (v17)

Amelie

Stavningsvarianter: Ameli Amely Ammelie
Antal med Amelie som tilltalsnamn: 1326

Beskrivning

Amelie, som är en fransk stavning av Amelia, som betyder verksam. Har använts som dopnamn i Sverige sedan början av 1800-talet.


Ja, inte är vi många som heter Amelie i alla fall. Lite unik är jag allt, även om jag inte alls gillar mitt namn. Jag stavar mitt namn ''Amelie'', men ''Amely'' var ju mycket snyggare. Går ju att ändra sånt, kanske man skulle ta och göra?

Måste också passa på att tacka alla som skickat sms och grattat mig på namnsdagen. Namnsdag är egentligen inget speciellt så då blir man ju extra glad när folk säger grattis. För då vet man att det finns folk som tänker på en osv. Tack allihop, så söta är ni!

Vilken stavning på mitt namn tycker ni är finast?

det är mer än okej att lämna ett litet grattis :)


/ Amalaj

Kommentarer
Postat av: Mathilda

fast det är inte okej att gratta ammelie för det heter du inte;)

jag tkr amelie som du heter eller amily va lite sött:)

2009-04-20 @ 23:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0