Blond,blondare, Amelie

Jag blev hemskt nöjd med resultatet måste jag säga. Men vägen dit var sjukt jobbig.

Jag är allergiker och det står på instruktionerna att om man är det ska man vara försiktig med att färga håret. Jag har aldrig mått dåligt tidigare när jag färgat håret och jag har ändå hållt på med det sen jag gick i 8an eller något sånt. Men denna gången mådde jag verkligen hemskt och mår fortfarande inte bra.

Började hosta som en tok och fick väldiga problem med andningen. Det sved verkligen äckligt mycket i hårbotten och ögonen bara rann. Inte för att jag grät utan det blir ju så när det svider och brukar ju även bli så när man hostar.

Jag får verkligen panik när jag inte kan andas, tycker det är så himla läskigt. Ett tag trodde jag nästan att kvällen skulle sluta hos fabror doktorn. Mamma gav mig medicin och en halstablett sen skickade hon ut mig. Så jag stod på vår baksida i bara tröja och shorts medan färgen värkade. Det var galet kallt men jag mådde i alla fall bättre efter en stund.

Mamma fick hjälpa mig att skölja ur färgen sen och fixa med medlet man ska ha i efter. Skakade så mycket så kunde inte göra det själv. Får väl se hur jag ska göra nästa gång jag färgar. Förhoppningsvis är det varmt ute då så att vi kan sitta ute och fixa det. Luktar ju inte lika starkt om man gör det ute.

Herregud vad mycket pinor vi tjejer går igenom egentligen för att bli fina. Men det är väl så, vill man bli fin får man lida pin.

Jag blev i alla fall nöjd med resultatet. Och det var ju tur med tanke på vad jag fick gå igenom för att få det så.

eftersom att sminket försvann så får ni nöja er med en sån här bild tills imorn

vad tycker ni om resultatet, för ljust eller fint?

/ Amalaj


Kommentarer
Postat av: Mathilda

fett najssss:D

2009-04-15 @ 22:13:20
Postat av: M I M I

det var fin hårfärg :D

2009-04-15 @ 22:59:31
URL: http://mmmimi.blogg.se/
Postat av: Anonym

<3 du är snygg babe

2009-04-16 @ 16:46:02
Postat av: frida lundberg

fint blev det! :)

2009-04-17 @ 10:55:54
URL: http://luthis.blogg.se/
Postat av: ella

Fint!

2009-04-18 @ 14:57:19
URL: http://ellaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0